Student satisfaction with the quality of training support services: A case study in the University of Finance – Marketing

Pham Ngoc Duong1, Truong Thi Thuy Vi2, Bui Thi To Loan2
1 University of Finance and Marketing, Vietnam
2 University of Finance - Marketing

Main Article Content

Abstract

This article aims to identify and measure the factors affecting student satisfaction with the quality training support services at the University of Finance - Marketing.  Research data was collected from 601 students studying in the standard training programs, the integrated training programs and the international training programs. This article aims to identify and measure the factors affecting student satisfaction with the quality training support services at the University of Finance - Marketing.  Research data was collected from 601 students studying in the standard training programs, the integrated training programs, and the international training programs. The research model has been verified through SPSS software, and the data processing results have identified 5 factors: Academic advisor team, Extracurricular activities, Library and learning materials, Corresponding information channel, Cooperation, and Financial Assistance. Financial support is the most important of overall training support services, followed by Library and learning materials, Interactive information channels, Extra-curricular activities, and Team capacity. In addition, the overall quality of training support services is positively related to student satisfaction. On that basis, the study proposes some managerial implications to improve student satisfaction with the quality of training support services.

Article Details

References

Abdullah. F. (2006). Measuring service quality in higher education: HEdPERF versus SERVPER. Marketing Intelligence & Planning, 24, 31 - 47.
Ban chấp hành Trung ương (1993). Nghị quyết 04-NQ/HNTW về tiếp tục đổi mới sự nghiệp giáo dục và đào tạo. Tổng bí thư Ban Chấp hành Trung ương Đảng ban hành, ngày 14 tháng 1 năm 1993.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2016). Thông tư 04/2016/TT-BGDĐT ban hành Quy định tiêu chuẩn đánh giá chất lượng chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học. Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo, ngày 14 tháng 3 năm 2016.
Cronin, J. J., & Taylor, S. A. (1992). Measuring service quality: Reexamination and extension. Journal of Marketing, 66(2), 55-68.
Hoàng Trọng và Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS. NXB. Thống kê.
Hà Nam Khánh Giao & Nguyễn Phạm Hạnh Phúc (2015). Sự hài lòng của sinh viên đối với chất lượng dịch vụ đào tạo của Khoa Du lịch trường Đại học Tài chính – Marketing giai đoạn 2010 – 2013. Tạp chí Nghiên cứu Tài chính – Marketing, 28, 67-74. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3691437
Hà Nam Khánh Giao và Nguyễn Thanh Tiên (2016). Sự hài lòng của sinh viên đối với chất lượng dịch vụ đào tạo hệ vừa làm vừa học tại Trường Đại học Tài chính – Marketing. Tạp chí Nghiên cứu Tài chính – Marketing, 32, 61-67. https://doi.org/10.31219/osf.io/2nkxr
Hair, J. F., Risher, J. J., Sarstedt, M., & Ringle, C. M. (2019). When to use and how to report the results of PLS-SEM. European Business Review, 31(1), 2-24. https://doi.org/10.1108/EBR-11-2018-0203
Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing, 14th Edition. Global Edition, Pearson Prentice Hall.
Nguyễn Đình Thọ và Nguyễn Thị Mai Trang (2011). Nghiên cứu khoa học Marketing - Ứng dụng mô hình cấu trúc tuyến tính SEM. NXB. Lao Động, Hà Nội.
Nguyễn Tấn Lượng và Nguyễn Ngọc Thông (2021). Sự khác biệt về dịch vụ hỗ trợ giữa các trường Đại học Việt Nam. Tạp chí khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh - Khoa học xã hội, 17(1), 100-122. https://doi.org/10.46223/HCMCOUJS.soci.vi.17.1.2059.2022
Nguyễn Thanh Vũ và Bùi Quang Tâm (2020). Các yếu tố tác động đến sự hài lòng của sinh viên về các dịch vụ hỗ trợ đào tạo tại Trường Đại học Nguyễn Tất Thành. Tạp Chí Công Thương, 22. https://tapchicongthuong.vn/cac-yeu-to-tac-dong-den-su-hai-long-cua-sinh-vien-ve-cac-dich-vu-ho-tro-dao-tao-tai-truong-dai-hoc-nguyen-tat-thanh-77658.htm

Parasuraman, A., Zeithaml, V.A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perception of service quality. Journal of Retailing, 64, 12-40.
Weerasinghe, I. S., & Fernando, R. L. (2017). Students' satisfaction in higher education. American Journal of Educational Research, 5(5), 533-539. https://ssrn.com/abstract=2976013

Most read articles by the same author(s)