Students’ satisfaction with the training quality of the management information system of the University of Finance – Marketing

Tran Anh Son1
1 s:33:"University of Finance - Marketing";

Main Article Content

Abstract

This study was conducted to assess the influence of factors on student satisfaction on the quality of training in the field of Management Information Systems (MIS) through a survey of 352 students and alumni of the Information Technology Faculty (IT), University of Finance - Marketing (UFM). The study used exploratory factor analysis (EFA) and multivariate regression analysis. The results of the study show that the factors "Training program", "The staff of lecturers", "Facilities", "Interaction with businesses", "Learning costs" and "The role of studying's field leaders” affects student satisfaction with the quality of MIS training at UFM; in which, the factor "The role of studying's field leaders" is as an adjustment factor. From this result, the study proposes recommendations related to MIS training: Update and perfect the training program to adapt to the trend of the 4.0 era; Fostering and improve professional qualifications for MIS lecturers in the digital era, professional leadership capacity for MIS industry leaders; Strengthen cooperation with organizations and units to participate in MIS training; Invest in modern facilities as well as have appropriate tuition fees, scholarships or financial support for students for MIS-specific training.

Article Details

References

Abdullah, F. (2006). The development of HEdPERF: a new measuring instrument of service quality for the higher education sector. International Journal of Consumer Studies, 30(6), 569-581.
BC College & Institute (2003). Understanding Student Satisfaction. BC College & Institute Student Outcomes, 1, 1-4.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014). Văn bản hợp nhất số 06/VBHN-BGDĐT, ngày 04/3/2014, quy định về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng giáo dục trường đại học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2016). Thông tư số 04/2016/TT-BGDĐT, ngày 14/03/2016, hướng dẫn chi tiết về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học.
Cheng, Y. C., & Tam, W. M. (1997). Multi-models of quality in education. Quality Assurance in Education, 5, 22-31.
Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. (1998). Multivariate Data Analysis, 5th edition. New Jersey: Prentice-Hall.
Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. (2006). Multivariate Data Analysis, 6th edition. New Jersey: Prentice-Hall.
Harvey, L., & Green, D. (1993). Defining quality, assessment and evaluation in higher education. An International Journal, 18, 9–34
Kotler, P. (2000). Marketing management, 10 edition. New Jersay: Pearson Prentice-Hall.
Laudon, K.C., & Laudon, J. P. (2012). Management information systems: Managing the Digital Firm - 12th edition. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Mustafa, S. T., & Chiang, D. (2006). Dimensions of quality in Higher education: How Academic Performance Affects University students’ Teacher Evaluations. The Journal of American Academy of Business Cambridge, 1, 294-303.
Ngô Thị Kiều Oanh (2014). Vai trò của trưởng khoa đối với việc xây dựng chuẩn đầu ra cho chương trình đào tạo trong bối cảnh thực hiện đổi mới giáo dục. Tạp chí Khoa học ĐHQGHN: Khoa học Xã hội và Nhân văn, 30, 63-67.
Nguyễn Quốc Nghi, Nguyễn Thị Bảo Châu & Phạm Ngọc Giao (2012). Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ hài lòng của sinh viên đối với chất lượng đào tạo ngành du lịch của các trường đại học ở khu vực đồng bằng sông Cửu long. Tạp chí khoa học trường Đại học Cần Thơ, 22b, 265-272.
Nguyễn Văn Vũ An, Lê Quang Trung, Bùi Hoàng Nam (2014). Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ hài lòng của sinh viên đối với công tác đào tạo tại khoa kinh tế, luật. Tạp chí Khoa học Xã hội và Nhân văn, 14, 54-62.
Nguyễn Thị Xuân Hương, Nguyễn Thị Phượng, Vũ Thị Hồng Loan (2016). Các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên với điều kiện cơ sở vật chất và phục vụ của Trường Đại học Lâm nghiệp. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Lâm nghiệp, 2, 163-172.
Oldfield, B. M., & Baron, S. (2000). Student perceptions of service quality in a UK university business and management faculty. Quality Assurance in Education, 8(2), 85-95.
Parasuraman, A., Zeithaml, V.A., & Berry, L.L. (1988). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Marketing, 49, 41-50.
Parasuraman, A., Zeithaml, V.A., & Berry, L.L. (1991). Refinement and reassessment of SERVQUAL scale. Journal of Retailing, 67, 420-450.
Võ Văn Việt (2017). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng về chất lượng dịch vụ đào tạo: Một nghiên cứu từ cựu sinh viên Trường Đại học Nông Lâm Tp. Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học trường Đại học Sư phạm Tp. Hồ Chí Minh, 4(2017), 171-182. ISSN: 1859-3100.
Zeithaml, V.A., & Bitner, M.J. (2000). Services marketing: Integrating customer focus across the firm. Boston: McGraw-Hill.