Impacts of organizational culture to retention of human resources at Phong Phu international joint stock company

Huynh Thi Thu Suong1, Nguyen Van Danh
1 University of Finance – Marketing

Main Article Content

Abstract

The aim of the study is to identify factors of organizational culture affecting the maintenance of human resources at Phong Phu International Joint Stock Company. Conducting an analysis based on a sample of 264 questionnaires collected from 350 survey questionnaires distributed. Using group discussion and expert interview techniques combined with quantitative techniques including assessment of the reliability of Cronbach's Alpha scale, Explore Factor Analysis, Regression Analysis from primary data based on valid sample size 264. The research results show that there are 8 cultural factors that affect the maintenance of human resources at Phong Phu International Joint Stock Company, including Training and development, Orientation on future plans, Take risks by innovation and innovation, Communication in the organization, Teamwork, Efficiency in decision making, Rewards and recognition, Fairness and consistency in policy. The research results also show that there are no significant differences in demographic characteristics to human resource maintenance except for education.

Article Details

References

Trịnh Thùy Anh & Phan Tường Vi (2017). Văn hóa doanh nghiệp, sự hài lòng và cam kết gắn bó của nhân viên với tổ chức trong các doanh nghiệp kinh doanh sản phẩm điện tử tại TP. Hồ Chí Minh. Tạp chí phát triển kinh tế, 28(2), 61-85.
DeCenzo, D. A., & Robbins, S. P. (1988). Personnel: Human Resource Management. Prentice-Hall, USA.
Ezekiel, S. N., & Darius, N. I. (2012). The Influence of Corporate Cultureon Employee Commitment to the Organization. International Journal of Business and Management, 7, 22-31.
Lý Tú Hiền (2014). Ảnh hưởng của các yếu tố văn hoá doanh nghiệp đến sự gắn bó với tổ chức của nhân viên tại các ngân hàng TMCP TPHCM. Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Kinh tế TPHCM. Truy cập tại http://digital.lib.ueh.edu.vn/handle/UEH/47841
Kotter, P. J., & Heskett, L. J. (1992). Corporate Culture and Performance. New York: Free Press
Trương Hoàng Lâm & Đỗ Thị Thanh Vinh (2012). Ảnh hưởng của văn hóa công ty đến sự cam kết gắn bó của nhân viên: Trường hợp của công ty hệ thống thông tin FPT. Tạp chí Kinh tế & Phát triển, 185(11), 119 – 127.
Maister, D. H., & Hy, L. V. (2005). Bản sắc văn hóa doanh nghiệp. Nhà xuất bản Thống kê, Hà Nội.
Boon, O. K., & Arumugam, V. (2006). The Influence of Corporate Culture on Organizational Commitment: Case study of Semiconductor Organiztions in Malaysia. Sunway Academy Journal, 3(1), 99-115.
Stum, D. L. (1998). Five Ingredients for and Employee Retention Formula. HR Focus, 75(9), 9-10.
Schein, E. (1992). Organizational Culture and Leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
Recardo, R., & Jolly, J. (1997). Organization Culture and Teams. SAM Advanced Management Journal, 62(2), 4-7.
Roark, E. (2008). Using and coming to own: A left-proprietarian treatment of the just use and appropriation of common resources. University of Missouri-Columbia.
Huỳnh Thị Thu Sương (2016). Yếu tố ảnh hưởng đến duy trì nguồn nhân lực trong các khu công nghiệp tại Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Kinh tế - Văn hóa – Xã hội, 22, 54-64.
Phạm Thanh Tâm (2017). Văn hóa doanh nghiệp trong tiến trình hội Nhập quốc tế. Nhà xuất bản Đại học quốc gia Hà Nội.
Williams, A., Dobson, P., & Walters, M. (1993). Changing culture: New organizational approaches. London: Institute of Personnel Management.