The impact of marketing place to attract investment in the province: Empirical evidence from Daknong

Nguyen Van Hien1, Ao Thu Hoai1
1 University of Finance – Marketing

Main Article Content

Abstract

Marketing place plays an important role in building a local image to attract investors, tourists, residents and laborers to the locality to promote local socio-economic development. This study conducted a survey of 200 investors inside and outside Dak Nong province to identify and measure 5 factors of marketing place affecting investment attraction in the province, including:



  • Supportive infrastructure for enterprise; (2) Local policies and public services; (3) Living and working environment; (4) Human resources; and (5) Information channel. From the research results, the paper proposes some policy implications for Dak Nong leaders to refer to promoting investment attraction for Dak Nong

Article Details

References

Tiếng Việt
Hồ Đức Hùng, 2012. Marketing địa phương với việc quảng bá thương hiệu TP Hồ Chí Minh. Tạp chí Kinh tế và phát triển số 36.
Kotler, P. & ctg, 2013. Quản trị marketing, NXB Lao động xã hội.
Nguyễn Đình Thọ và Nguyễn Thị Mai Trang, 2009. Phương pháp nghiên cứu khoa học trong Quản trị kinh doanh. NXB Thống kê. Tp.HCM.
Nguyễn Huy Hoàng, 2017. Chiến lược marketing địa phương: Mô hình và thang đo nghiên cứu, Tạp chí Công thương.
Quelch J., 2005, Tiếp thị địa phương và quốc gia theo cách nào? Vietnamnet.
Tổng Cục Thống kê, 2016, 2017, 2018. Niên giám thống kê các năm 2016. 2017, 2018. NXB Thống Kê.
UBND tỉnh Đắk Nông, 2018. Quy hoạch Philip thể phát triển kinh tế xã hội tỉnh Đắk Nông đến 2035, tầm nhìn 2050. Báo cáo quy hoạch Tỉnh Đắk Nông.
Tiếng Anh
Ashworth, G.J. & H. Voogd, 1990. Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning. London: Belhaven Press
Berkowitz & ctg, 1994. Marketing, 4 the dition. Von Hoffmann Press, USA.
Drucker, P. F., 1958. Marketing and Economic Development. Sage Jourrnals Volume: 22 issue: 3, page(s): 252-259, Issue published: January 1, 1958
Harvey & Jim Taylor, 2003. Local economic and policy. Blackwell Publication.
Kotler, P., & ctg, 2002. Marketing Asian Places, Attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations. John Wiley & Sons (Asia).
Kotler, P., & ctg, 2010. Marketing places. Free press, USA.
Kotler, P., 2018. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley published
Reddy, A. C. & D. P. Campbell, 1994. Marketing’s Role in Economic Development. Westport: Quorum Books.
Seppo K. Nairisto, 2003. Success factors of place marketing: A study of place marketing in practices Northern Europe and The United States. Helsinki University of Technology.